Uluslararasılaştırma

İhraç Ürününün Geliştirilmesi

2011-02-05 16:45

İhraç Ürününün Geliştirilmesi


İhraç Ürününün Geliştirilmesi

Ürününüzü yıllar süren geliştirme çalışmaları ve müşteri ihtiyaçlarına göre adaptasyon süreçlerinden geçirdiniz. Onu üretmenin en etkin yolunu buldunuz. Pazarınızda en iyi olmaya yönelik "adaptasyon ve geliştirme" süreciniz sürekli devam etmekte.

Peki ürününüz hedef pazarınız için de uygun mu?

Ürün nedir?
Ürün "müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin eden herhangi bir şey"dir. Müşteri ya da tüketici bu tatmin için bedel ödemeye hazırdır. Müşteri, ödediği fiyatın karşılığında belirli bir tatmin elde edecek ve bu tatmin de ödediği bedele değecektir. Pazarlama ile uğraşanların sürekli "müşteri tatmini/ memnuniyeti" kavramları ile ilgili olmasının sebebi de budur. Bu tatmin gerçekleşirse müşteriniz sizin ürününüzü almaya devam eder. Bu da elbette şirketiniz için çok önemlidir.

Müşteri ürününüzü iki açıdan değerlendirir.

  1. Fonksiyonel boyut: Ürün kendinden bekleneni yerine getirecek mi?
  2. Duygusal boyut: Ürün bana iyi hissettirecek mi?

Son Kullanıcı:
Foksiyonelliği bu ve benzeri sorularla değerlendirir: Bu alışveriş sorunumu çözecek mi? Hayatımı kolaylaştıracak mı? Bu nedenle, ürününüz bunu nasıl sağlayacağını kendi üzerinde, paketinin üzerinde, kullanma talimatlarında ve tanıtımında kullanılan araçlarda açıkça göstermelidir.

Duygusal nedenleri tespit etmek ise daha zordur. Güzellik veren (kozmetik, moda, mücevher?) ya da iyilik duygusu uyandıran ürünler (gıda, ısıtma, klima, mobilya, ev dekorasyonu?) doğası gereği duygusal katma değer içerir. Tüketiciler bu duygusal çekiciliğe tepki verir.

İşletmeler:
İşletmeler ve ticari ilişkilerde ise duygusal nedenler çok daha az etkilidir. Ürününüzü (yeniden) tasarlarken bu nedenleri aklınızda tutmalısınız. Özellikle gelişmiş ülkelerde rekabetin çok yoğun olmasının yanısıra bu pazarlar "müşteri hakimiyetindeki pazarlar" dır. Yani neyi satın alacağını müşteriler belirler; satıcılar müşterilere herhangi bir şey empoze edemez.

 

Kalitenizin yanında müşterilerinizin gözünde ürününüzü daha cazip kılacak bir özelliğe ihtiyaç vardır. Bu özellik; ürününüzün hedef pazarınızda potansiyel müşterilerinizin fonksiyonel ve/veya duygusal sorularını olumlu olarak karşılayan özelliktir.

 

Bu özelliği iyi tanımlamalısınız!

    • Tadı, aroması, tasarımı, rengi, şekli daha mı iyi?
    • Performansı daha mı fazla? (daha mı iyi çalışıyor?)
    • Fiyatı daha mı düşük?
    • Dayanıklılığı daha mı fazla ya da tamiri daha mı kolay?
    • Kullanması daha kolay, daha pratik ya da daha mı hızlı?
    • Ambalajı daha mı güzel?
    • Teslimatı daha mı hızlı?
    • Stokları daha mı yeterli?
    • Satış sonrası hizmetleri daha mı iyi?

Kısacası ürününüz bu özellik ya da özellikler sayesinde rakiplerin ürünlerinden daha mı cazip?

Şimdi en iyi ürününüze bir daha bakın: Ürününüz hiçbir rakibin taklit edemeyeceği bir "katma değere" sahip mi? Eğer yanıtınız olumsuzsa ihracat kolay olmayacaktır.

Ürününüzü katma değerli ya da özellikli bir ürün haline getirmek için en iyi ürününüzü ele alın ve onu daha iyi hale getirmek için neler yapabileceğinizi düşünün.

Dış pazarların istek ve ihtiyaçları yurtiçi müşterilerinizden farklıdır. Dolayısıyla ürününüzü (ya da hizmetinizi) yabancı müşterilerin taleplerine göre yeniden şekillendirmeniz/adapte etmeniz gerekebilecektir. Buna pazarlama dilinde ürünün pazar ile eşleştirilmesi ya da ürün-pazar uyumu denir.

Ürün adaptasyonu neden gereklidir?

    • Ürününüzü en az rakiplerin ürünleri kadar iyi hale getirmek: Buna "taklit" ya da "ben de" stratejisi denebilir. Bu durumda rekabetle baş edebilmek için elinizde tek araç vardır: fiyat. Fiyatla rekabet etmek zor ve uzun vadede size zararlı bir stratejidir. Bu yüzden bu stratejiyi tercih etmemenizi öneriyoruz.
    • Ürününüzü rakiplerin ürünlerine göre daha iyi ya da daha özel hale getirmek: Böylelikle eşsiz / ideal bir satış teklifi yaratırsınız. Bu, müşterinin sizin ürününüzü rakiplerin ürünleriyle karşılaştırmasını zorlaştırır. Müşteri sizin ürününüzün çok daha iyi olduğunu kabul ederek daha yüksek bir fiyat ödemeye razı olur. Ayrıca ürününüze daha uzun süre sadık kalır.
    • Yerel yasal düzenlemeler ve kurallara uyumlu hale gelmek: Gerek tüketici sağlık ve güvenliği gerekse boyut ve ağırlıkların standartlaştırılması konularında böyle pek çok düzenleme bulunmaktadır.
    • Ürününüzün nakliyesini daha kolay ya da daha iyi gerçekleştirirmek: Ürününüzün etkili bir biçimde ambalajlanması nakliye ücretlerini azaltabilir ya da ürününüzün nakliye sırasında hasar görmesini engeller

Ürün adaptasyonu (=ürününüzün pazar ihtiyaçlarına yönelik olarak adapte edilmesi) aynı ürün grubu içinde yeni ürünler yaratılması bakımından da faydalıdır. Ancak zaman içinde mutlaka tamamen yeni bir ürün yaratmanız da gereklidir. Bu tür bir buluş / yenilik kaçınılmazdır.

Pek çok ürünün sınırlı bir yaşam süresi vardır. Ürünler eskir ve modası geçer. Bunun altında yatan sebepler tüketici tercihlerinin sürekli değişmesi ve gelişmesi, üretim maliyetlerini azaltan yeni üretim tekniklerinin ortaya çıkması ve ürünlerin kalitesini artıran yeni hammaddelerin geliştirilmesidir.

Ürününüzü dış pazarların taleplerine göre şekillendirmek konusunda daha detaylı bilgi için İGEME web sitesindeki İş Yönetim Sistemi yayınından faydalanabilirsiniz.

 

KAYNAK : İGEME

Döviz Kuru
Dolar Alış
:

Dolar Satış
:

Euro Alış
:

Euro Satış
:

Bu site, en iyi 1024x768 çözünürlükte Mozilla Firefox, Internet Explorer 7 ve üzeri tarayıcılarda izlenir.


www.een.kso.org.tr Avrupa İşletmeler Ağı Konya web sitesidir. Bu web sitesinde yer alan bilgiler, sadece bilgilendirme ve yönlendirme amaçlıdır. Bu sitede sunulan bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini sağlamak üzere gerekli dikkat gösterilmiş olmakla birlikte, yayımlanan bilgilerde eksikler, hatalar ve güncelliğini yitirmeler olabilir.Sunulan bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini sağlamak üzere her türlü çaba gösterilmiş olmasına karşın, bu bilgilere dayanarak herhangi bir girişimde bulunulmadan önce gerekli teknik destek alınmalıdır.  Bu web sitesi, mali, hukuki vb. diğer konularda alınabilecek profesyonel danışmanlık hizmeti yerine kullanılmamalıdır. Avrupa İşletmeler Ağı Konya & Konya Sanayi Odası bu bilgilerdeki herhangi bir hata veya eksiklik veya bu bilgilerin kullanılması sonucunda doğacak sonuçlardan sorumlu değildir.
Avrupa İşletmeler Ağı Konya & Konya Sanayi Odası tarafından hazırlanıp bu sitede yayınlanan bilgiler, web sitesi kaynak gösterilmek kaydı ile yayınlanabilir.